Jakiś czas temu odkryłam przepis na ciasto drożdżowe, które mi bardzo posmakowało. Przyznam się, że do tej pory nie lubiłam tego typu ciasta, bo było ono dla mnie za suche. A to nie jest i dlatego to była miłość od pierwszego wejrzenia. Inną zaletą tego placka jest to, że nie trzeba go wyrabiać ręką, a samo przygotowanie jest naprawdę proste.

Dziś pragnę podzielić się z wami tym przepisem. Jest również w wersji do wydrukowania i zachowania w swojej książce kucharskiej. Uwierzcie mi, że jak spróbujecie raz, to już nie będziecie chcieli robić nic innego, a każdy gość, który do was przyjdzie będzie się zabijał o to ciasto 🙂

 

 

Składniki:

  • 1 szklanka (250ml) mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kostka masła (200g)
  • 4 jajka
  • 50g świeżych drożdży
  • 4 szklanki mąki
    Kruszonka:
  • 75g cukru
  • 75g masła
  • 150g mąki

Wykonanie:

Do rondelka dajemy masło, cukier oraz mleko i czekamy aż się rozpuszczą.Przelewamy do dużej miski i dodajemy jajka, jednocześnie szybko mieszając. Następnie dodajemy drożdże
i odstawiamy całość, przykrytą ściereczką, na 2 godziny. Po tym czasie, dodajemy mąkę i przekładamy ciasto do wcześniej posmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą blaszki.
Ciasto wychodzi rzadkie i takie ma być. Dodajemy ulubione owoce (mogą być mrożone) i posypujemy kruszonką. Wkładamy blaszkę z ciastem do piekarnika nagrzanego do
180 stopni Celsjusza i z lekko otwartym piekarnikiem czekamy 20min, żeby ciasto trochę urosło, następnie zamykamy piekarnik i pieczemy jeszcze 25min.

Wersja do druku

